Ga naar belangrijkste inhoud

Ontdek het verhaal achter onze transformatie

De aarde heeft talloze dramatische gebeurtenissen gezien, zoals continentale verschuivingen, massa-extincties, ijstijden en de evolutie van de mensheid.

Ondanks dit alles wordt haar grootste uitdaging tot nu toe veroorzaakt door mensen zelf. In de komende decennia worden veel dier- en plantensoorten met uitsterven bedreigd. Het natuurlijke evenwicht is verstoord en bereikt zijn breekpunt. We kunnen niet langer onze kop in het zand steken.

Zoals CEO van Blijdorp, Erik Zevenbergen, zei: "Er moet een beweging op gang komen, er is te lang te weinig gebeurd. Blijdorp wil het verschil maken."

Blijdorp is nu meer dan ooit bereid om haar purpose te lanceren die perfect past bij wat de toekomst van ons vraagt: Together we bring nature back to life. Blijdorp heeft een bevoorrechte positie om een betekenisvolle impact te hebben op de uitdagingen waar de natuur voor staat.

Om de relatie van Blijdorp met haar partners, klanten en bezoekers te versterken, vertelt deze whitepaper het verhaal over de transformatie van hoe Blijdorp een drijvende kracht is geworden op het gebied van natuurherstel, en verkent de herpositionering, de toekomstbestendige digitale reis en baanbrekende technologische innovaties.

Samengesteld door de CMO van Blijdorp, Carolien Ottjes, en haar strategische partner, CEO van DPDK, Pim van Helten, verkent deze whitepaper:

  • Hoe Blijdorp is getransformeerd tot een organisatie met een helder doel, waarbij de structuur en aanpak zijn afgestemd op de nieuwe missie. Daarbij zijn strategische digitale innovaties geïntroduceerd en wordt de visie van Blijdorp op een duurzame toekomst belicht.
  • De herziening van onze digitale ervaringen en ecosystemen die de nieuwe missie van Blijdorp uitdragen, het bewustzijn van natuurbescherming vergroten en gepersonaliseerde en interactieve ervaringen mogelijk maken.
  • De kracht van storytelling, hoe je een contentstrategie maakt die authentiek, educatief en boeiend is en hoe Blijdorp dit heeft vertaald naar concrete acties die het publiek informeren over wildlife en hen inspireren om actieve deelnemers te zijn in natuurbescherming.
  • Hoe Blijdorp haar digitale transformatie gebruikt om de relevantie te vergroten en een jonger publiek aan te spreken. Waarbij het doel is om een balans te vinden tussen commercieel succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid in het digitale tijdperk. Ontdek de toewijding van Blijdorp om trouw te blijven aan haar kernwaarden en tegelijkertijd in te spelen op de veranderende behoeften van een divers publiek.
  • Hoe Blijdorp de juiste balans vindt tussen het realiseren van een duurzame groei, het voldoen aan de verwachtingen van klanten en het standvastig handhaven van de identiteit, natuur en soortbehoud.

Klaar voor een wild avontuur?

Leer meer over wat een cruciale rol heeft gespeeld in het vormgeven van onze transformatie.

We kunnen het niet alleen. Doe vandaag nog een donatie en zie hoe jouw bijdrage impact heeft. Zoals Sir David Attenborough zei: "Als we voor de natuur zorgen, zal de natuur voor ons zorgen". Bedankt voor het opnieuw tot leven brengen van de natuur.