Menu

Hoofdingang

Blijdorplaan 8
3041 JG Rotterdam
Vandaag tot 18:00 uur geopend

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag aan ons? We krijgen iedere dag veel vragen binnen (via mail/telefoon/live). Waarschijnlijk is je vraag al een keer eerder gesteld. Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen.

Ik heb een vraag over:

Bezoek aan Blijdorp

Zijn huisdieren toegestaan in Blijdorp?

Ter bescherming van de dieren in de Diergaarde kunnen huisdieren niet worden toegelaten. De redenen hiervan zijn o.a. dat onze dieren mogelijk schrikreacties vertonen bij het zien van (huis)dieren en we mogelijke verspreiding van ziekten waartegen onze dieren niet bestand zijn, willen voorkomen.

Ook voor (blinden)geleidehonden kunnen we geen uitzondering maken, hoezeer dit ons ook spijt. Blinden adviseren wij gebruik te maken van onze blindenrondleiding. Er is geen kennel aanwezig.

Meer info voor mindervalide bezoekers >

Slechtzienden

Diergaarde Blijdorp heeft speciaal voor bezoekers met een visuele handicap aparte routes uitgezet. Deze routes leiden je langs speciale tastbeeldjes en andere educatieve uitingen die aangeraakt c.q gehoord kunnen worden. Deze routes liggen klaar bij de kaartcontroles. Voor visueel gehandicapten wordt zowel individueel als in kleine groepjes het dierenleven zo ‘zichtbaar’ mogelijk gemaakt door gebruik van de tastzin. Klik hier voor meer informatie >
Meer info voor mindervalide bezoekers >

Is het nodig om entreebewijzen te reserveren?

Voor een gewoon bezoek aan de Diergaarde is reserveren niet nodig. Wel kun je om tijd & geld te besparen de tickets direct online bestellen. Op die manier sta je niet in de rij en kun je direct de Diergaarde in! Voor rondleidingen en overige arrangementen dien je uiteraard wel te reserveren.

Heb je vragen over het online bestellen van entreebewijzen of over de online betaling?

Ticketcounter is onze partner voor de afhandeling van e-tickets. Neem bij vragen over e-tickets of betaling ervan contact op via: vragen@diergaardeblijdorp.nl of bel tijdens kantooruren naar 0900 1857 (€ 0,10 p.m.)

Wordt het druk in Blijdorp?

In onze agenda op de site (bij ‘selecteer een dag’)en in de app kun je aan de bolletjes onderaan de datum zien of er drukte verwacht wordt. Let op: dit is slechts een richtlijn en biedt geen garantie. Het weer speelt een grote rol in drukte.

Welke restaurants/horeca is open?

Op de plattegrond in de Blijdorp-app kun je zien welke horecapunten geopend zijn.

Kan ik alleen in de winkel iets kopen zonder entree te betalen?

Nee, verkoop van souvenirs is voorbehouden aan bezoekers van de Diergaarde.

Moet ik mijn eticket uitprinten?

De etickets kunnen ook gescand worden van een smartphone en tablet.

Is het toegestaan om een fietsje mee te nemen?

Nee, (loop) fietsen, rolschaatsen en steppen zijn niet toegestaan.

Kan ik een rolstoel reserveren?

Er is een beperkt aantal rolstoelen gratis beschikbaar.  Klik hier voor meer info >
Meer info voor mindervalide bezoekers >

Kan ik Blijdorp met een scootmobiel bezoeken?

Diergaarde Blijdorp is prima toegankelijk voor rolstoelgebruikers en scootmobiels. Op je route vind je ook voldoende bankjes op sfeervolle plekjes. Je kunt de scootmobiel opladen aan de buitenmuur/ingang van restaurant De Lepelaar.

Is er een oplaadpunt voor elektrische auto’s?

We hebben 5 oplaadpalen voor bezoekers, elk met twee oplaadpunten. Deze zijn te vinden aan het begin van onze parkeerplaats (rechts, vlakbij hoofdingang). Dit is mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Rotterdam. Aan het eind van een heerlijk dagje uit, rij je zo zorgeloos terug naar huis!

Kun je wandelwagens huren?

Voor een ontspannen ontdekkingsreis met kleinere kinderen kun je bij de entree wandelwagentjes huren voor € 2,50 per dag. Kaartjes hiervoor zijn te koop aan de kassa, Bezoekersservice of bij de Oceanium-winkel Zee van Zoovenirs.

Gevonden voorwerpen: tijdens je bezoek iets verloren of gevonden in Diergaarde Blijdorp?

Dagelijks plaatsen we in Diergaarde Blijdorp gevonden voorwerpen op iLost. Via de website van iLost kun je het object dat je hebt verloren in Diergaarde Blijdorp zoeken. Heb je iets gevonden in Blijdorp? Geef het direct door bij de kassa of Bezoekersservice.

Algemene vragen

Ik wil wat weten over een dier voor mijn spreekbeurt, werkstuk, presentatie of (af)studeerproject

Voor vragen over ziekte of de verzorging van uw huisdieren kun je contact opnemen met je dierenarts. Ook zijn er diverse sites met info over dieren, bv. de natuurdatabase of kennisnet. Actueel dierennieuws lees je op deze site en in onze nieuwsbrief. Info welke dieren in de NVD-dierentuinen leven, kun je lezen op de site van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD). Kijk voor rechtenvrije dierenfoto’s ook eens op deze site. Of kijk ook eens in de dierenbibliotheek van het WNF. Mocht je op internet geen antwoord op je vragen vinden, dan kun je altijd nog in de bibliotheek op zoek. In de Grzimek-encyclopedie kun je bijna elk dier terugvinden. Blijdorp neemt geen dieren van particulieren aan.

TIP: Wil je jouw spreekbeurt/ presentatie nog leuker maken? Leen dan een themakist. Een themakist is geen kant en klare spreek-beurt, maar bevat informatie & fotomateriaal. Klik hier voor meer info >

Kan Blijdorp ons sponsoren of vrijkaartjes of artikelen ter beschikking stellen?

Wekelijks ontvangen wij vele verzoeken tot sponsoring (vrijkaartjes, korting of adverteren), helaas kunnen wij niet op alle verzoeken ingaan. Om enigszins een keuze te kunnen maken uit de vele verzoeken die wij wekelijks ontvangen, hebben we een aantal criteria opgesteld. Een van die criteria is dat Diergaarde Blijdorp alleen verzoeken in overweging neemt die direct iets met de doelstellingen van onze dierentuin te maken heeft.

Voldoet je aanvraag hieraan? Stuur deze dan aan: Diergaarde Blijdorp,  t.a.v. afdeling Communicatie, Postbus 532, 3000 AM Rotterdam

Hoe kan ik een brief of tekening naar een dierenverzorger sturen?

Deze kun je sturen naar: Diergaarde Blijdorp,  t.a.v. afdeling Communicatie, Postbus 532, 3000 AM Rotterdam. Wij zorgen dan dat je brief of tekening bij de goede verzorger terecht komt.

Waar kan ik een klacht indienen?

Diergaarde Blijdorp heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Mocht u dit anders ervaren hebben, dan stellen wij het op prijs als je de directie hierover informeert. Wij vragen je om de klacht schriftelijk in te dienen, waarna wij uiterlijk binnen 2 weken zullen reageren. Dit kan per mail (gebruik dit mailformulier) of per post. Vergeet in het laatste geval niet naam, adres, postcode en woonplaats te vermelden! Postadres: Diergaarde Blijdorp,  t.a.v. Directie, Postbus 532, 3000 AM Rotterdam.

Mag ik foto’s/films maken in Diergaarde Blijdorp voor commercieel gebruik?

Je mag voor je privé-verzameling natuurlijk foto’s maken en de dieren en verblijven op film vastleggen, echter alleen voor eigen gebruik en zolang je de andere parkbezoekers niet belemmert. Deel & bekijk Blijdorp-foto’s via Facebook, Twitter, Instagram , Pinterest of FlickR. Commercieel gebruik van beeld- en/of geluidsmateriaal is verboden, tenzij er door Diergaarde Blijdorp vooraf schriftelijk toestemming is verleend. Daarvoor dien je altijd vooraf contact op te nemen met de Afdeling Communicatie van Diergaarde Blijdorp. Als je beroepsmatig zonder toestemming van de afdeling Communicatie foto’s of filmmateriaal maakt en/of gebruikt, kun je juridisch vervolgd worden.

Voor trouw-foto’s geldt een speciaal arrangement, klik hier voor meer info>>

Abonnementen

Dit zijn algemene vragen over het abonnement. Ben je abonnementhouder? Log dan in bij MijnAbo (rechts boven het sitemenu) en bekijk daar de Veelgestelde Abonnementhouders-vragen.

Hoeveel introducés kan ik met 25% korting meenemen naar Blijdorp?

Per dag mogen er maximaal 4 personen op het kortingstarief worden meegenomen naar Blijdorp (de abonnementhouder dient er dus bij te zijn). Bij de kaartcontrole dient het abonnement samen met deze tickets getoond te worden.

Hoe lang is een abonnement geldig?

Het abonnement is vanaf de dag van aankoop een jaar geldig.

Ik wil een abonnement cadeau geven: hoe moet dat?

Voor een cadeau-abonnement kun je een mooie cadeaubon bestellen. De cadeaubon is een blikvanger op zich en geven we uit in een vrolijke envelop. Dat ziet er altijd feestelijk uit! Bestel hier je cadeaubon >

Mijn partner en ik gaan om de beurt met de kinderen naar het dierenpark.  Mag ik zijn abonnement hiervoor gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk. Abonnementen zijn persoonsgebonden en derhalve niet overdraagbaar. Op het pasje staat de foto van de houder met zijn of haar naam. Je hebt dus een eigen pasje nodig.

Kan mijn pleegkind worden bijgeschreven op mijn abonnement?

Ja, dat kan. Het pleegkind kan worden bijgeschreven op een gezinsabonnement op vertoon van het contract van de Pleeggezin Centrale/instantie.

Ik heb opgezegd maar ontvang toch een acceptgiro

Het zou kunnen gebeuren dat je opzegging en de verzending van de factuur elkaar hebben gekruist. Indien je inmiddels een bevestiging van ons hebt ontvangen, kun je de brief als niet verzonden beschouwen. Heb je binnen 2 weken na ontvangst van de factuur nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op via 0900 1857 (€0,10 per minuut)

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Maak dan gebruik van de zoekmachine (vergrootglas bovenaan de site) om de hele website te doorzoeken. Of gebruik het mailformulier >