Menu

Hoofdingang

Blijdorplaan 8
3041 JG Rotterdam
Nederland
Vandaag tot 18:00 uur geopend

Veelgestelde vragen datalek

Wat is er precies gebeurd?
Ticketcounter, het bedrijf dat onze online entreebewijzen verzorgt, heeft officieel bekend gemaakt dat er persoonsgegevens zijn gelekt door een menselijke fout in hun organisatie.

Het betreft persoonsgegevens van mensen die online dagtickets bij Diergaarde Blijdorp hebben gekocht.

Wat heeft Ticketcounter gedaan zodra dit nieuws bekend werd?
Ticketcounter heeft direct alles op alles gezet om het lek te vinden. Dat is gevonden en is direct dichtgezet. Daarmee is het lek ook definitief opgelost en is er geen vervolgactie meer nodig.

Ticketcounter heeft ons geïnformeerd en een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wat doet Diergaarde Blijdorp?
Wij staan in nauw contact met Ticketcounter over dit datalek. Ook wij hebben melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Uiteraard kunt u bij ons ook terecht indien u vragen heeft over dit datalek of als u vragen heeft over uw persoonsgegevens die door Diergaarde Blijdorp worden verwerkt. Let op: Wij geven geen persoonsgegevens telefonisch door.

Om welke gegevens gaat het precies?
Het betreft persoonsgegevens van minimaal 6 maanden oud die voor 5 augustus 2020 zijn ingevuld bij de aankoop van online tickets. Het kan dan gaan om naam, mailadres, telefoonnummer, adres en/of geboortedatum.

Indien er met iDEAL is betaald, is ook het IBAN nummer verkregen. Er zijn geen wachtwoorden, pasfoto’s of creditcardgegevens gelekt. Dus er is geen noodzaak om een account te resetten of om u zorgen te maken over toegang tot uw (bank)rekening. Wilt u controleren of en welke gegevens van u hierbij zijn betrokken? Vul uw mailadres dan in, onderaan deze pagina.

Wat kan er met deze gegevens worden gedaan?
Er is geen direct gevaar. Wij adviseren u om extra alert te zijn op zogenaamde phishing-activiteiten.

  • Een hacker kan zich (bijvoorbeeld) voordoen als een medewerker van een bank en uw gegevens gebruiken om te bewijzen dat hij ‘echt van de bank’ is.
  • Wij benadrukken dat wij, Ticketcounter of uw eigen bank u NOOIT telefonisch, per mail, per app of op andere wijze zullen vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren.

Mocht u een verdacht bericht ontvangen in deze trant, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die u van deze genoemde partijen heeft.

Wat is er precies van mij gelekt?
Door uw mailadres in te vullen onderaan deze pagina, kunnen wij u exact vertellen (per mail) wat er van u bekend is. U zult hier uitsluitend per mail over worden ingelicht.

Ik heb een abonnement. Waarom heb ik toch een mail gekregen dat mijn gegevens hierbij zijn betrokken?
Mogelijk heeft u voor 5 augustus 2020 een dagticket of een tijdslot via Ticketcounter besteld. Ons abonnementensysteem is NIET betrokken bij dit datalek. Het gaat uitsluitend om bestellingen voor dagtickets en tijdsloten gemaakt via Ticketcounter. Door uw mailadres in te vullen onderaan deze pagina, kunnen wij u exact vertellen (per mail) wat er van u bekend is. U zult hier uitsluitend per mail over worden ingelicht.

Is het mogelijk om mijn gegevens per direct te verwijderen uit de systemen?
Dat kan. Stuur hiervoor een mail naar privacy@diergaardeblijdorp.nl.

Ik heb nog andere vragen, waar kan ik terecht?
Dan kunt u contact opnemen met de servicedesk van Ticketcounter via 010 751 6400 en info@ticketcounter.nl. Heeft u vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens voor Diergaarde Blijdorp? Neem dan contact op met privacy@diergaardeblijdorp.nl.

Controleer uw gegevens